אתם אוהבים לקרוא ותמיד חלמתם שפעם אחת תכתבו ספר שכולם יקראו, כזה שיהיה אפשר להתגאות בו בחנות הספרים ושאנשים ישאילו אות בספריה. ולמה לא? חלומות נועדו בשביל להגשים אותם!

החלטתם שאתם רוצים לכתוב ספר? מעולה! ההחלטה היא השלב הראשון. עכשיו, איך בפועל עושים את זה? קבלו את השלבים והטיפים החשובים:

החליטו על מה את רוצים לכתוב:

יהיה לכם יותר קל לכתוב על נושא שאתם מתחברים עליו, שמדבר בשפה שלכם. אתם רוצים לכתוב סיפור ילדים? אולי סיפור רומנטי? אולי על מקרה שקרה או סיפור מסע? בחרו את הנושא שהכי מעניין אתכם וחשוב לכם.אם אתם לא מכירים תחום מסוים או לא מתחברים לתחום מסוים אל תנסו בכח, התחילו עם נושא שקרוב אליכם.

אספו מידע:

התחילו לאסוף מקורות השראה, סיפורים, שירים, מקרים, ראיונות עם אנשים קרובים אליכם. אם אתם כותבים על מקרה מסוים כתבו מהצד שלכם וראינו את האנשים שהיו במקום אתכם.

רשמו את החומר בראשי פרקים:

כתבו את העלילה הראשית, סיפורי המשנה, מי הן הדמויות העיקריות מי הן הדמויות המשניות. רשמו מידע על כל מקרה, כל מקום וכל דמות על מנת שיהיה לכם במרוכז ושלא תאבדו או תטעו בפרקים במהלך כתיבת הספר.

חשבו על ההתחלה:

התחלת הספר היא אחד הדברים החשובים ביותר- היא זה שתמשוך את הקורא להמשיך לקרוא. אל תכתבו את כל המידע והפרטים על ההתחלה, התחילו את הסיפור עם מעט פרטים וסקרנו את הקורא.

התחילו לכתוב:

כאשר אתם כותבים אל תחשבו על הפרקים והסדר. בהתחלה פשוט כתבו על מקרים ואירועים ודמויות ולאחר מכן תוכלו לשלב ביניהם. תשפכו את המידע על הדף ואז תערכו מחדש ותראו מה מתאים לאן. השתדלו לעבוד לפי ראשי הפרקים שהכנתם מראש.

מותר לעשות הפסקה:

כל מי שכותב ספר נתקע בשלב כלשהו. זה בסדר. עזבו את הספר בצד וחזרו אליו לאחר מכן, קראו מחדש את מה שכתבתם ערכו שינויים בהתאם ולאחר מכן המשיכו לכתוב.

בקשו חוות דעת:

אין צורך לבקש מכמה אנשים לקרוא את הספר כי אם תקבלו מספר חוות דעת תוכלו להתבלבל. בחרו שני אנשים שדעתם חשובה לכם ותנו להם לקרוא את מה שכתבתם. בקשו ביקורת בונה ומדויקת- על הסיפור, על הכתיבה, על הדמויות.

פרק הסיום:

בפרק האחרון אתם מסמכים את הספר ומשאירים טעם של עוד- אולי יהיה ספר המשך? אולי תכתבו ספרים נוספים? אתם יכולים לבחור פיתרון של בעיה, או להשאיר סיום פתוח עם שאלות- העיקר שיהיה סיום שיעשה חשק לקרוא עוד ספר שלכם.

 

 

בהצלחה!

צרו קשר עימנו
מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם: